top of page

Fiatalok és lelkesek. Helybeliek és nagyon elszántak. Szinte mindent tudnak, és szeretnének itt maradni.

Pontosabban ott maradni, ahol születtek és fiatal felnőtté váltak. De nemcsak beszélnek erről, hanem a tettek mezejére léptek.

Kik ők?

2017.09.09.

a Magyar Értékek
Napján

Szeptember 9-én mi is részt vettünk a Budapesten megrendezett Magyar Értékek Napján. A Köszi bemutatta az Értékpiramis Társasjátékát, amelyet az érdeklődök is kipróbálhattak, magunkkal vittük a kiadványainkat, és szívesen beszéltünk a résztvevőknek a munkánkról, tevékenységeinkről. Rengeteg csodát láttunk.

magyar értékek napja

2017.08.14-19.

Határtalanul az értékőrök birodalmában Taliándörögdön

Erdélyi fiatalokkal

határtalnul erdély

Este sikeresen megérkeztek az erdélyi táborozók. A játékos ismerkedést követően a fiatalok bepillantást nyertek a Köszi bázis tevékenységébe, majd csoportosan felfedezték a falu értékeit. Késő délután egy tájékoztató előadás keretében meséltek nekik a cserkészetről.

1. nap

Ez a nap a felhőtlen pancsolásról szólt. Mielőtt meghódítottuk a fövenyesi strandot, ellátogattunk Nagyvázsonyba a Kinizsi várhoz, valamint bekukkantottunk a nagyvázsonyi postamúzeumba.

2. nap.

Ezen a napon a fotózásba és videózásba kóstoltak bele a fiatalok. Interjúkat készítettek egymással, és megörökítették Taliándörögd kincseit. Ezt követően hagyományos harcművészetet tanultak, íjászkodtak, pacin lovagolhattak és hűtőmágneseket festhetett az, akinek kézműveskedni támadt kedve. Ismét sok szép élménnyel gazdagodtunk.

3. nap

Határtalanul az értékőrök birodalmában Taliándörögdön

Kárpátaljai, Felvidéki fiatalokkal

2017.07.27.-08.01.

haártalanul felvidék, kárpátalja

Megérkeztek a határon túli fiatalok Kárpátaljáról és Felvidékről Taliándörögdre, akik egy 5 napos tábor keretén belül ismerkednek meg az értékőrök munkájával. A keddi napon felfedeztük Taliándörögd fontosabb helyszíneit és értékeit egy csoportos vetélkedő segítségével. A délelőtt folyamán a cserkészetről is szó esett. Délután meglátogattuk a Köszi-bázist, ahol a táborozók megtudhatták, hogy mit is csinál egy ifjú értékőr és, hogy milyen munkát folytatunk mi a bázison. A szünetet társasozással és kuglizással tettük még izgalmasabbá.

1. nap

Szerdán mindenki "határtalanul" boldog volt, ugyanis ellátogattunk a nagyvázsonyi Kinizsi-várhoz, megnéztük a várjátékokat, majd legurultunk a Balatonhoz, a fövenyesi strandra és az egész napot a víz közelségében töltöttük. A képek magukért beszélnek.

2. nap

Ne gondoljátok, hogy a csütörtök, péntek eseménytelenül telt. Csütörtökön fotós-videós foglakozáson vettünk részt, délután íjászkodtunk, harcolni tanultunk Bence mestertől, és egy gyönyörű pacin lovagoltunk. Pénteken számháborúztunk egy bitang jót, majd eltekeregtünk a Domján-tóhoz, délutánra mindenki készült egy kis meglepetés műsorral. Jól összefőztük, amink volt, remekül sikerült az este. KÖSZI, hogy velünk voltatok, és köszönünk minden segítséget, ami által megvalósulhatott a tábor! PACSI!

3-4. nap

2017.06.22-27.

Kárpát-medencei

2017.június 22-én kezdetét vette az első Kárpát-medencei Értékőr találkozó. Csütörtöki érkezés és ismerkedés után, pénteken kezdetét vette a munka! Kiállítás berendezés,felkészülés a bemutatkozásra. Az ünnepélyes megnyitó után meg is kezdődött ez első műhelymunka,mely megalapozó volt a hétvége folyamán.
Szombaton folytatódtak az ismerkedős játékok és a komolyabb hangvételű műhelymunkák. A csapatoknak lehetőségük nyílt elmesélni milyen értékőr munkát folytatnak a településükön,jelenleg hol tartanak,majd mindenki elmondhatta a jövővel kapcsolatos elképzeléseit, terveit.
Még az időjárás sem szegte kedvünket,és vasárnap is mosolyogva folytattuk a munkát.
Hétfőn pedig rendet hagyva magunk után, ellátogattunk a Balatonra.

Csodálatos hétvégén vagyunk túl,köszönjük a résztvevőknek,hogy megtiszteltek jelenlétükkel!

Értékőr találkozó

kárpátaljai értékőr találkozó

Kérdések és válaszok a Kárpát-medence értékeiből

KIADVÁNY

2017.május

kérdések és válaszok a kárpátmedence értékeiből

2017.05.24.

Vasvári Értékfeltár

Kollégium

vasvári kollégium

Látóút

Tiszanána

2017.05.05.

Alkalmunk nyílt bepillantást nyerni a lelkes tiszanánai értékőr csapat munkájába. Nagyon ügyesek,és mint láttuk valóban vannak (voltak) olyan értékek melyet megmentettek az utókor számára

látóút tiszanána

Veszprémi értékőr program

KincsesKlub Tábor

2017

1. nap: Első nap a táborban inkább az összeszokásról szólt, csapatépítő játékokat, bemutatkozós játékokat (hogy mi is még jobban megismerjük őket) játszottunk.
Egy kis kirándulással egybekötve mentünk el ebédelni.
Ezt követően Afrikába utaztunk. Megnéztünk egy bemutató filmet a földrészről,és közben Fruzsi egy tanulságos afrikai mesét olvasott fel a gyerekeknek.

2. nap: A tábor második napját az Ilona malmos fűrész üzemben kezdtük,ahol sok érdekes gépet,szerszámot mutattak be Kocsis Csabáék. Miután a gyerekek bepillantást nyerhettek a fafeldolgozás rejtélyeibe, meglátogattuk Kapolcson a játszó teret.
Délután az előző nap elmaradt "afrikai gyöngyöket" készítették el a gyerekek.
Majd ismét "elutaztak", ezúttal Kínába.

3. nap: A harmadik napon reggeli tornával, bemelegítéssel kezdtünk, hogy jól menjen az íjászkodás. Nagyon ügyesek voltak a gyerekek.
Ezt követte az ebéd, majd délután kimentünk a Tik-hegyre számháborúzni.

4. nap: Utolsó napon kissé kifáradva,de annál nagyobb lelkesedéssel vágtunk bele a napba! Elsőként a helyi Vasüzemet látogattuk meg,a gyerekek megismerkedhettek a fém megmunkálásának folyamataival, formáival.
Ezt követte egy gyors toto és az ebéd.
A gyerekek közkívánatára délután ismét számháborúzás volt a Tik-hegyen.
Miután mindenki összekészülődött az estére következett a buli
Reméljük mindenki jól érezte magát! Köszönjük hogy eljöttetek!  Egy élmény volt!